دسته‌بندی نشده

مزایا و معایب پمپ دیافراگمی را بشناسید

هر زمان که قصد انتخاب بهترین پمپ انتقال رنگ ، بهترین پمپ انتقال مواد شیمیایی ، بهترین پمپ انتقال اسید یا هر ماده دیگری را داشته باشید، اغلب پمپ دیافراگمی را به عنوان گزینه ای عالی برای انتقال سیالات میباشد. صرف نظر از کاربرد خاص، بهتر است قبل از مطالعه مزایا و معایب برای مطمئن بود از آشنایی صفحه معرفی کامل پمپ دیافراگمی مطالعه بفرمایید و بعد ادامه مطلب مطالعه تا بفهمید که آیا آنها برای نیازهای پمپاژ شما به خوبی کار می کنند یا خیر.

پمپ های دیافراگمی چگونه کار می کنند

پمپ دیافراگمی از دیافراگم های لاستیکی تشکیل شده است که در یک چرخه باز و بسته از طریق میله ای که دیافراگم لاستیکی را حرکت می دهد فعال می شوند. شفت معمولاً توسط هوا یا الکتروموتور حرکت می کند. دیافراگم محفظه سیال را می بندد که مواد را از پمپ خارج می کند و سپس جهت دیافراگم با حرکت میله تغییر می کند و یک اثر کششی ایجاد می کند و مواد جدید را به پمپ می آورد. این ویدیو به جزئیات بیشتری در مورد عملکرد پمپ دیافراگمی می پردازد. داشتن درک اولیه از عملکرد پمپ های دیافراگمی به درک مزایا و معایب پمپ های دیافراگمی در مقایسه با سایر انواع پمپ کمک می کند.

مزایای پمپ دیافراگی

  • جابه جایی حجم زیاد سیال – پمپ های دیافراگمی می توانند حجم قابل توجهی از مواد را جابجا کنند. به عنوان مثال، یک پمپ دیافراگمی استاندارد ۲ اینچی معمولاً قادر است با خیال راحت حدود ۷۵ گالن در دقیقه مواد را جابجا کند. این باعث می شود پمپ های دیافراگمی راه حلی عالی برای انتقال مواد بین درام ها، پر کردن حمام های شیمیایی و کاربردهای مشابه باشد.
  • مقاومت بالا سایش و مواد خورنده بسیار بالا – پمپ های دیافراگمی نقاط تماس زیادی با سیال ها ندارد و تنها بخشی از پمپ دیافراگمی برای تماس با مواد دیافراگم است. در مقایسه با انواع دیگر پمپ ها مانند پمپ پیستونی که دارای پیستونی در حال حرکت در داخل یک سیلندر است که می تواند در طول زمان فرسوده شود.
  • روش های راه اندازی متنوع – پمپ های دیافراگمی را می توان با یک الکتروموتور و هوای فشرده راه اندازی کرد که باعث می شود در کاربرد همه کاره باشند.
  • موجود در طرح‌های درجه غذا – اگر به تجهیزاتی نیاز دارید که برای کاربردهای بهداشتی رتبه‌بندی شوند، پمپ دیافراگمی راه‌حلی عالی خواهد بود، زیرا بسیاری از آن‌ها آماده درجه غذایی هستند.
  • مکش سیال به ارتفاع بالا– پمپ‌های دیافراگمی جز پمپ های با مکش بالا هستند که از چند فوت عمودی مواد را به طور موثر بیرون می‌کشد. توانایی انتقال مواد به سمت بالا، پمپ دیافراگمی را به گزینه ای عالی برای جابجایی مواد از ناحیه ای مانند چاه یا موقعیت مشابه تبدیل می کند.

معایب پمپ دیافراگمی

  • عدم انتقال سیال به صورت یکنواخت – یکی از مشکلات رایجی که مردم به آن اشاره می کنند با پمپ دیافراگمی خود مشکلی به نام چشمک است. یک چشمک مانند کندی یا مکث لحظه‌ای در ماده تغذیه‌شده به نظر می‌رسد و زمانی به وجود می‌آید که شفت محرک از پمپاژ در یک طرف دیافراگم دوتایی به پمپاژ در طرف دیگر تغییر می‌کند. چشمک معمولاً فقط زمانی مشکل ساز است که به تغذیه بسیار ثابت نیاز دارید، مانند زمانی که با تفنگ اسپری استفاده می شود. با این حال، اغلب می توانید یک تنظیم کننده فشار برگشتی برای جلوگیری از چشمک زدن اضافه کنید.
  • نداشتن فشار زیاد در مسافت طولانی – اگر می خواهید مواد را در مسافت بسیار طولانی تحویل دهید یا به دلیل دیگری نیاز به فشار روی مواد خود دارید، گاهی اوقات فشار بالا می تواند مهم باشد.

کاربردهای متداول برای پمپ های دیافراگمی

انتقال مواد – جابجایی رنگ ها، مواد شیمیایی و سیالات بین ظروف ذخیره سازی یا ظروف ذخیره سازی و کار
تجهیزات اسپری تغذیه و خطوط اسپری – اگر به دنبال تغذیه یک تفنگ اسپری هوا هستید، پمپ دیافراگمی یک گزینه عالی است.
حذف مواد – اگر موادی در ناحیه‌ای گیر کرده‌اید و می‌خواهید آن را خارج کنید، پمپ دیافراگمی می‌تواند راهی سریع و کارآمد برای خارج کردن مواد باشد.
خلاصه
در نهایت پمپ های دیافراگمی همه کاره هستند و می توانند برای کاربردهای مختلف استفاده شوند. با در نظر گرفتن مزایا و معایب پمپ های دیافراگمی، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که آیا پمپ دیافراگمی برای کاربرد خاص شما مناسب است یا خیر.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.