مقالات پمپ

همه چیز در مورد پمپ وکیوم کولر گازی

پمپ وکیوم کولر گازی که به پمپ وکیوم تهویه مطبوع نیز معروف است،(که میتوانید برای آشنایی کامل با این تجهیز به صفحه پمپ وکیوم مراجعه نمایید) یکی از ابزارهای اصلی است که هر تکنسین تهویه مطبوع که قصد ارائه خدمات تهویه مطبوع و تبرید را به صورت حرفه ای دارد، باید در اختیار داشته باشد. که احتمالا انتخاب مناسب ترین پمپ وکیوم کمی سخت و گیج کننده باشد.
به همین دلیل است که می‌خواهیم مهم‌ترین عواملی را که باید در هنگام انتخاب یک پمپ وکیوم جدید برای یک سیستم تهویه مطبوع در نظر بگیریم، خلاصه کنیم. این موارد باعث میشود مطمئناً این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود. (شما میتوانید مدل های پیشنهادی آپ صنعت برای خرید پمپ وکیوم کولر گازی در این صفحه مشاهده نمایید)

پمپ خلاء کولر گازی چه کاری انجام می دهد؟

صرف نظر از برند پمپ وکیوم، عملکرد این پمپ ها همیشه یکسان است: تخلیه هوا و رطوبت (بخار آب) باقی مانده از یک سیستم تهویه مطبوع و تسهیل استخراج و ذخیره مبرد برای استفاده مجدد در آینده. همچنین از این پمپ های خلاء می توان برای بررسی نشتی تجهیزات HVAC استفاده کرد.
وجود رطوبت در داخل یک واحد تهویه مطبوع پس از تعمیرمی تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند. اگر سیستم به درستی تخلیه نشود، بخار آب موجود در هوای محبوس می‌تواند متراکم شده و در نقطه انبساط نزدیک اواپراتور با روشن شدن مجدد واحد HVAC منجمد شود. این انسداد انجماد از حرکت آزاد مبرد در سیستم جلوگیری می کند. این نه تنها کارایی واحد تهویه مطبوع را کاهش می دهد، بلکه می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه بیشتر شود.نشت مبرد همچنین بر هر سیستم تهویه مطبوع تأثیر منفی می گذارد. این امر باعث کاهش کارایی سیستم و کاهش عمر واحد HVAC می شود. بیشتر مبردها مواد بسیار خورنده هستند، بنابراین می توانند به آرامی اجزای اصلی مانند کمپرسور را هنگام نشت دچار خوردگی کنند. با گذشت زمان، تمام قطعات آسیب دیده شکسته می شوند، که می تواند منجر به خرید تجهیزات جدید شود.

چرا به عنوان یک تکنسین کولر گازی باید از پمپ وکیوم استفاده کنید؟

به عنوان یک تکنسین تجهیزات تهویه مطبوع، باید بدانید که مبردها مواد بسیار آلوده کننده ای هستند. به همین دلیل است که بر اساس قانون مدیریت حفاظت از ازن و گازهای گلخانه ای مصنوعی، بازیابی، بازگرداندن و دفع مبردهای مخرب لایه ازن و گازهای گلخانه ای مصنوعی برای صنعت تبرید و تهویه مطبوع اجباری شده است.به همین دلیل بهتر است هنگام ارائه خدمات تهویه مطبوع همیشه یک پمپ وکیوم کولر گازی همراه داشته باشید.

۴ پارامتر مهم انتخاب پمپ وکیوم کولر گازی مناسب

هنگام انتخاب یک پمپ وکیوم کولر گازی جدید برای یک سیستم تهویه مطبوع جدید یا ارتقاء یک پمپ موجود، مهم است که چندین فاکتور کلیدی را فراتر از نام برند در نظر بگیرید.

۱. ظرفیت خلاء وکیوم

تجهیزات سیستم تهویه مطبوع و تبرید برای حذف رطوبت کمتر از ۱۰۰۰ میکرون و پس از تعویض کمپرسور کمتر از ۵۰۰ میکرون توصیه می شود. برخی از سازندگان تجهیزات برای اطمینان از حذف بخار آب مضر از سیستم به ۴۰۰ میکرون نیاز دارند. یک پمپ خلاء AC با کیفیت بالا می تواند آن را به ۲۰۰-۵۰۰ میکرون یا حتی ۵۰-۱۰۰ میکرون برساند.

۲. سرعت

اکثر پمپ های خلاء برای خدمات تهویه مطبوع بر اساس میزان هوایی که می توانند تحمل کنند رتبه بندی می شوند. توانایی یکی از این پمپ ها برای کنترل جریان هوا مشخص می کند که چقدر سریع می توان کار را انجام داد. اندازه گیری جریان هوا اغلب به عنوان CFM یا متر مکعب در دقیقه نامیده می شود. پمپ های خلاء تهویه مطبوع طراحی شده برای مدیریت بین ۴ تا ۵ CFM برای سیستم های تهویه مطبوع مسکونی در نظر گرفته شده است. در مقابل، بهتر است از پمپ خلاء تبرید استفاده شود که بتواند حداقل ۶ تا ۸ CFM را برای سیستم های تجاری تحمل کند.

۳. تعداد طبقات

برخی از پمپ‌های خلاء تهویه مطبوع، پمپ‌ یک مرحله‌ای هستند، در حالی که برخی دیگر با پیکربندی ۲ مرحله‌ای عرضه می‌شوند. این نوع پمپ خلاء HVAC عملکرد یکسانی را ارائه می دهد، یک پمپ یک مرحله ای می تواند میزان فشار منفی و وکیوم بیشتری ایجاد کند، در حالی که یک پمپ دو مرحله ای برای دستیابی به خلاء بسیار عمیق تر طراحی شده است.(که در مطلب پمپ وکیوم دو مرحله ای میتوانید به طور کامل با آن آشنا شوید)

۴. امکانات

همه مدل های پمپ وکیوم HVAC ویژگی های یکسانی ندارند. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا اندازه دهانه پرکننده روغن را ارزیابی کنید، زیرا هرچه دهانه بزرگ‌تر باشد، تعویض روغن سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود. دوم، بررسی کنید که آیا پمپ دارای بالاست گازی است یا خیر تا به مخلوط کردن هوای جو با گاز خروجی کمک کند، که از تراکم و تشکیل رطوبت در روغن پمپ جلوگیری می کند تا آن را برای مدت طولانی تمیز نگه دارد. در نهایت، بررسی کنید که آیا پمپ دارای یک گیج خلاء است که به شما امکان می دهد از میزان خلاء در سیستم در حین کارکرد پمپ مطلع شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.