مقالات پمپ

پمپ کشاورزی

پمپ کشاورزی-انواع پمپ کشاورزی

از پمپ های کشاورزی برای آبیاری زمین با کمک تجهیزات آبپاش ها ، غرق آب کردن یا از طریق آبیاری قطره ای استفاده می شود. آب که برای آبیاری زمین های کشاورزی استفاده میشود با کمک انواع پمپ از جمله پمپ های شناور یا چاه های سر چاهی یا پمپ سانترفیوژی پمپ های کفکش معمولی یا خورشیدی پمپاژ میشوند و در زمین های کشاورزی کوچک که دسترسی راحت به شبکه برق ندارد از موتور پمپ و یا پمپ های پشت تراکتوری و پمپ خورشیدی استفاده میشود.

 

 انواع پمپ کشاورزی

 

·       پمپ سانترفیوژی

·       پمپ شناور

·       پمپ سر چاهی

·       پمپ خورشیدی

·       موتور پمپ

 

پمپ گریز از مرکز

پمپ آب گریز از مرکز یا پمپ سانترفیوژی بیشتر برای کشاورزی برای پمپاژ آب از دریاچه ها ، مخازن و چاه های کم عمق استفاده می شود.( که میتوانید  طریق صفحه پمپ سانترفیوژی به طور کامل با این پمپ ها آشنا شوید) در خطوط لوله آبیاری ، آب می تواند با سرعت و فشار مورد نظر از طریق کل سیستم حرکت کند. برخی از مزایای پمپ های گریز از مرکز شامل:

  • مقرون به صرفه بودن: به دلیل هزینه های نسبتاً کم آنها ، پمپ های گریز از مرکز برای کشاورزان کوچک و حاشیه ای مقرون به صرفه هستند
  • انعطاف پذیری: پمپ های گریز از مرکز باند ولتاژ گسترده ای را ارائه می دهند. آنها در مکانهایی مفید هستند که در آن آب شیرین و مایعات از نظر شیمیایی تهاجمی برای پمپ های پمپ نیستند.
  • تطبیق پذیری: دامنه کار گسترده در اندازه و ظرفیت
  • قدرتمند بود: پمپ های گریز از مرکز ساخت و ساز ساده ای دارند ، با این حال ، آنها دستگاه های قدرتمند هستند.
  • کاربری آسان: کاربرد ، نگهداری و تعمیر آسان است.

 

پمپ شناور

نصب پمپ شناور در اراضی کشاورزی برای حفظ و تامین آب مستمر توصیه می شود. پمپ های شناور کاملاً در آبهای زیرزمینی و چاه فرو میروند  و کاملا عایق بندی شده هستند. با استفاده از یک موتور آب بندی شده ، پمپ در زیر آب در معرض آب قرار نمیگیرد. پمپ آب زیر آب به دلیل توانایی خود در جلوگیری از مشکلات کاویتاسیون شناخته شده است. طراحی هیدرولیک و الکتریکی پمپ زیر آب ، آن را بسیار کارآمد می کند. پمپ های زیر آب به گونه ای طراحی شده اند که از طریق یک محدوده ولتاژ وسیعی بتواند به خوبی کار کنند.

 

پمپ سر چاهی

پمپ های زیر آب چاه باز برای آبیاری ، انتقال آب از کانال ها و چاه ها به مزارع یا مخازن ذخیره سازی در مزارع استفاده می شود. پمپ همچنین می تواند در آب غوطه ور شود و در اطراف آن مهر و موم شده هوا باشد. این پمپ ها به طور موثری در یک محدوده با ولتاژ بالا عمل می کنند و گزینه ای ایمن تر و با دوام تر هستند. هر دو گزینه افقی و عمودی در دسترس هستند. مخزن ، اندازه مخزن ذخیره ، قطر لوله و مواد مورد استفاده در پمپ ها چند عامل هستند که لازم است قبل از سرمایه گذاری در یک پمپ زیر آب چاه باز در نظر گرفته شوند

 

پمپ خورشیدی

یک پمپ آب خورشیدی از فناوری فتوولتائیک استفاده می کند که انرژی خورشیدی را به برق تبدیل می کند تا سیستم پمپاژ را اجرا کند. این یک انتخاب سازگار با محیط زیست برای کشاورزی است و جایگزین عرضه شبکه نامنظم و پمپ های دیزلی با آلودگی است. پمپ آب خورشیدی با استفاده از ماژول های خورشیدی ، پمپاژ آب از زمین یا سطح کمک می کند

 

راهنمای انتخاب پمپ کشاورزی

  • تجهیزات آبیاری مناسب
  • منبع آب
  • فشار و نیاز جریان
  • فاصله بین مزرعه و منبع آب
  • اندازه اندازه پمپ

 

 

سوالات متداول در زمینه پمپ کشاورزی

 

کدام روش آبیاری بهتر است و چرا؟

مناسب بودن روش آبیاری به شرایط بارندگی طبیعی ، نوع محصول ، در دسترس بودن نیروی کار و سایر هزینه ها بستگی دارد.

 

از کدام نوع پمپ در کشاورزی استفاده می شود؟

پمپ های متداول مورد استفاده در کشاورزی پمپ های گریز از مرکز و پمپ های غوطه وری Borewell هستند. با این حال ، امروزه پمپ های خورشیدی نیز مور استفاده قرار میگیرند.

 

چگونه پمپ مناسب برای کاربری خود را پیدا کنیم؟

یک پمپ به اندازه سمت راست ، حفاظت کافی حرکتی را فراهم می کند. اگر مراحل ناخواسته وجود داشته باشد ، ممکن است پمپ با انرژی کارآمد نباشد. یک پمپ خوب باید گزینه های متغیر را برای کنترل سرعت فراهم کند.

 

چگونه می توان کارایی پمپ را محاسبه کرد؟

کارآیی ٪ = q x h / 3.67 x p1 که در آن q = جریان در m3 / h h = سر (فشار از پمپ) p1 = kW مورد نیاز است

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.